אחרי אימון רכיבה – האם כדאי לשתות שייק חלבון?

אימון רכיבה הוא אימון המתבצע בעצימות גבוהה, גם בעבור רוכבים חובבים ובוודאי בעבור רוכבים מקצועיים שמקדישים זמן רב לטובת שיפור האימון, מתוך מטרה להגדיל את הטווחים אך גם במקביל להימנע מפציעות שעלולות לסכן באופן משמעותי את הבריאות. למעשה, בשביל לשפר את תמהיל הרכיבה ולהגיע למרחקים גדולים יותר, נדרש לא רק להקפיד על עלייה מבוקרת בסרגל המאמצים אלא גם על תמיכה תזונתית, אותה ניתן לקבל באמצעות שייק חלבון.

שייק חלבון – כיצד הוא משפיע על הביצועים?

חלבון הוא אבן בנייה מרכזי של רקמות כמו גם השרירים. כאשר החלבון מתפרק בגוף, הוא נספג בגוף ובייחוד במעי ומשם מוזרם למערכת כלי הדם. יחד עם זאת, פעילות ספורטיבית ובפרט רכיבה גורמים להרס של סיבי השרירים בעקבות כמות אנרגיה גבוהה המופעלת בזמן הרכיבה וגם לאחריה. על כן, מחסור בחלבון לא רק משפיע על היכולת לבנות את השרירים אלא גם בעל סיכויים מוגברים לפציעות ודלקות שישביתו מפעילות, גם בעבור רוכבים מקצועיים ומנוסים. את החלבון ניתן לקבל דרך התזונה שלנו, אולם אצל רוב המבוגרים ישנו מחסור בחלבון שעליו ניתן להתגבר באמצעות שייק חלבון. שייק חלבון הפך בשנים האחרונות לתוסף התזונה הנמכר ביותר, ולא בכדי. הסיבה לכך נובעת מתוך היותו תוסף המכיל ריכוז גבוה מאוד של חלבון לצד מינרלים וחומצות אמינו שמצליחות לתגבר את הגוף ובהתאם לכך ליצור תמהיל אימונים אפקטיבי. אבקות חלבון אפשר למצוא באתר טבע בריא במגוון רחב של טעמים ואפילו עם אופציה טבעונית, כל זאת מתוך מטרה ליצור בסופו תמהיל תזונתי תומך ובעל חשיבות עצומה בעבור ספורטאים שרוצים לשפר את תמהיל האימונים וכן להפחית את הסיכוי לפציעה.

 

מדוע מומלץ לשתות את השייק מיד לאחר אימון רכיבה?

כפי שציינו, אימון רכיבה הוא אימון המתבצע באימוני סיבולת ממושכים שיכולים להגיע גם לשלוש וארבע שעות של רכיבה רצופה, בייחוד בקרב רוכבים שמתאמנים לקראת מרתון או תחרות. מאחר וסיבולת ממושכת והוצאת אנרגיה משפיעים על פירוק השריר, שתייה של שייק חלבון איכותי מיד לאחר האימון מהווה דרך מצוינת ליצירה של ערך בריאותי גבוה וכן אספקה של חלבון כמו גם חומצות אמינו אשר עוזרים לגוף לבנות את השרירים בצורה יעילה. זאת ועוד, פירוק השריר עשוי לגרום לפציעות וכן התאוששות איטית מאימונים ועל כן השילוב של אבקת חלבון במסגרת התפריט הוא בעל חשיבות בריאותיות וספורטיבית מהמעלה הראשונה, כפי שיעידו רוכבים אשר מקפידים לשתות את השייק מיד לאחר האימון.

אבקת חלבון – חלק מהותי משגרת האימונים

תוסף תזונה בדמות אבקת חלבון מהווה הזדמנות מצוינת בעבורכם כספורטאים חובבים או מקצועיים שמקדישים זמן רב לרכיבה ליצירה של תמהיל תומך מבחינה תזונתית. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי כל נטילה של תוספי תזונה ובפרט תוסף חלבון חייב להתבצע בליווי מצד הרופא וכן תוך שימת דגש על מינון מדויק, כל זאת בשביל להבטיח כי השימוש באבקת חלבון לא רק תהיה אפקטיבית אלא גם בעלת השפעה חיובית גם מבחינה של תזונה, וזאת בשל העובדה כי אבקת חלבון מהווה פתרון מצוין בעבור מבוגרים שסובלים ממחסור תזונתי של חלבון בתפריט התזונה.

לסיכום

צריכה של אבקת חלבון מיד לאחר אימון רכיבה יכול לסייע במגוון רחב של דרכים – החל מהתאוששות מהירה מאימונים ועד בנייה מבוקרת של שרירים. בעבור רוכבים מקצועיים כמו גם חובבים, אבקת חלבון הוא תוסף תזונה בעל חשיבות גדולה מבחינת האימון והגדלת טווח הרכיבה, כחלק מתמיכה אותה מקבלים בזכות האבקה אבל בעיקר עבודה קשה ומאומצת.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.